8/28/2011

Surrealism film at GOMA- The Hour- Glass Sanatorium by Wojciech Has




All images are borrowed from this site

As it was depressing weather yesterday, we decided to go to cinema.
We didn't find any films we wanted to see, we went to see Surrealism film at GOMA.
Did you know most of the surrealism films currently shown at GOMA are free of charge?

Anyhow, the Polish film we chose was very strange; most of the parts were beyond my understanding.
Still, I was attracted to surreal, dream-like settings and stories. My husband slept about 3/4 of the film though. What a shame.


昨日は一日中雨で憂鬱な天気だったので、映画を見に行くことにしました。
よく行くDendyPalace Cinemaに見たい映画がなかったので、GOMASurrealism映画を見ることにしました。現在放映されているSurrealismのほとんどの映画は無料って知ってました??

私達が選んだポーランドのSurrealism映画はかなり変な映画でした。ほとんどのシーンが理解不能。でも現実とかけ離れた、夢の中ようなセットと話に意外と引き込まれました。CG時代前の1973年の映画ってことを考えるとかなりの偉業だなと思います。

旦那さんは見はじめから30分後ぐらいからずーっと寝てました。いくら無料といえ、もったいない。案外おもしろかったのに。