8/22/2011

Day4: Gold Coast- Whale watching

 Harbour
 Viewing deck (Aquaduck in a distance)

You can see a tail of the whale. Look close!


We joined a whale watching tour departing from Gold Cost.
We were able to spot whales 5-6 times while we were on boat, but unfortunately all were in a distance.
We didn't see any showy actions like breaching or tail tapping.
"Whales were sleepy today"
That's what the crew on board said.
Anyway, we were lucky enough to spot whales and go on cruise in such a beautiful weather.


ゴールドコースト発のホエールウォッチングツアーに参加しました。
ツアー中、5・6回クジラを見ることができたけど、残念ながらどれも若干離れていました。
ブリーチングやテイル・タッピングなどの派手なアクションを見ることもなかったです。
”今日はクジラたち眠いみたいだね”と船のクルーは言ってました。
天気も素晴らしく良かったし、何度かクジラを見ることもできて、まずまずかな。
来年は旦那さんと一緒に行こうかな。ちなみに心配したほど船は揺れず、誰も船酔いしてなかったです。