8/26/2011

Kitsuke for photo shooting- Japanese Cultural Day @ Mt. Coot-tha

The photo is from this link →

Japanese cultural day event will be held at Mt. Coot-tha this Sunday. Please click the link above for the details.
My friend works for Consulate- General of Japan asked me to dress a model in kimono for photo-shooting by Courier Mail. I had just dressed her and didn't go to the photo shooting, so I was very excited to see this image. 

I am looking forward to seeing the tea ceremony performed by Yamada sensei (Urasenke teacher) on Sunday.
Please come and visit the event if you have time!


Japanese Cultural Dayのイベントがマウント・クーサで今週の日曜日に行われます。詳細はリンクをクリックしてください。

領事館で働く友達に、Courier Mailの撮影のためにモデルさんの着付けをするように頼まれました。撮影には付いていかなかったので、写真の出来上がりを見るのが楽しみでした。

当初、自分で着付けをしてモデルになるように頼まれたのですが、お断りして良かった。なぜなら、新聞の記事を見たら、モデルさんの顔がかなりのアップで載っていました。(上の写真ではないです)自分にはあのアップ無理だなぁ。それにしても、着物で歩く女性をこのアングルで撮影するっていうのは、オーストラリア人の感覚だなぁと思いました。日本の着物の雑誌だと大体歩いていても正面か斜め前からの撮影のものしか載っていないのでは。

イベント当日は、山田先生(裏千家)のお点前を見れるのを楽しみにしてます。
時間のある方、ぜひいらしてください。