8/19/2011

Day2:Green Mountains, Lamington national park- Toolona creek circuit







We walked a part of Toolona creek circuit in Green Mountains.
Last time, it was really hard to cross creeks as the rocks were slippery and water level was high, but this time, very easy. However, the rainforest looked more beautiful and lively then.

Unbelievable mistake I made on that day. We were going to stay at a cottage my husband's colleague's neighbour owns, but I left the key at home in Brisbane and only realised when we got there. So we visited Green Mountains, then came back to Brisbane in the evening...


Green MountainsではTree top walkを歩いたあと、Tooloona creek circuitの一部を歩きました。
前回歩いた時は、岩が滑りやすく、水量も多かったため小川を渡るのにかなり苦労したけど、今は乾季なので簡単!その代り、雨林は前回の方がみずみずしくてきれいだったかな。

この日の信じられない間抜けなミス。この日は、旦那さんの同僚の隣人が所有する別荘に泊まる予定だったのに、鍵をブリスベンの家へ置いてきてしまったのです。気づいたのは別荘に着いてから。なのでGreen Mountainsへ行き、その夜ブリスベンへ戻りました。。。