8/23/2011

Day4: Gold coast - Surfer's Paradaise




After whale watching and lunch, we went to Surfer's Paradise and walked around the area.
I have only been to Gold Coast a few times, but this time was most beautiful.
Even then, for me, beach is beach. I have seen many different beaches in different countries so it is beautiful but nothing new. My friend got very excited to see this beach though. 

On 5th day, the day of my friend's departure, we went on a Citycat boat to see views,  then walked along Brisbane river but we run out of time before showing her enough.

I wanted to take her to more places in slower pace but time was limited. That's the way it goes.
I had a good time catching up with an old friend and hopefully she had a good impression of Brisbane.


ホエールウォッチングとランチの後は、サーファーズパラダイスへ行き、あたりを散策しました。
ゴールドコーストには2,3回しか来たことがないけど、今回が一番きれいでした。(写真はいまいち)
でも私にとって、ビーチはビーチ。いろんな国でいろんなビーチを見てきているので、きれいだとは思うけど、そこまでの感動はないかな。でも友達はこのビーチに満足だったようです。

5日目、友達の出発する日は、シティキャットに乗り、景色を眺めた後にブリスベン川沿いを散策しました。もっといろいろ見せたかったけど、時間切れ。。。

まだまだ連れて行きたいところがあったけど、4日半という限られた時間なのでしょうがない。
昔からの友達に会えて楽しい時間が過ごせました。ブリスベン気に入ってくれたかな?