5/28/2012

Sunday branch at SOL Breads Cafes, West End


SOL Breads Cafes in West End is the cafe we recently discovered. We had driven past it before on the way to and from West End market and only about a month ago we actually tried.

I ordered pumpkin polenta puncake with goat cheese, walnuts, fresh fruits and maple syrup.
I have been eating quite healthy food at home, but  I tend to choose somthing not so healthy when I dine out...

Anyway, I love the presentation! It was a little bit too much maple syrup for me, but tasted good.
Chai latte I ordered was one of the best I had in Brisbane. They uses proper tea leaves, which were brewed just right. 


日曜日にウェスト・エンドにあるSOL Breads Cafesでブランチをしてきました。ウェスト・エンドのマーケットの行き返りに通りかかって気になっていたものの、実際に中へ入ったのはつい最近です。

この日は、かぼちゃのポレンタパンケーキを注文しました。くるみと果物、ゴート・チーズのつけあわせにメープルシロップがたっぷりかかっています。家ではかなり健康食に努めているのに、外食となるとなぜかあまりヘルシーでないものが食べたくなってしまうのです。。。

それにしても、素敵な盛り付け方。チーズと果物とメープルシロップという食材の組み合わせも日本人的感覚にはないので新鮮。飾り(食べるのかな?)のセージがまたかわいらしい。私にはメープルシロップが多すぎだったけど、おいしかったです。

ここで注文したチャイ・ラテもブリスベンで飲んだ中で一番おいしいのではと思うぐらいおいしかったです。ちゃんと茶葉が使われていて、絶妙な具合で出してくれました。本当はルイボス・チャイ・ラテにしたかったんだけど、あいにく売り切れでした。他にもおもしろそうなお茶がいろいろありました。

ショーケースのケーキ、タルト、パイ、ペイストリー、サンドウィッチなどもかなりおいしそう。オーガニックのパンも各種売っています。

混んでたせいかかなり待たされたけど、でもその間のんびり本が読めてかえって良かったかも。