5/07/2012

Handmade: Necklaces and earrings using knitting spool





Both I and my tea ceremony teacher love crafting.  We had a craft morning a few weeks ago, when she told me how to make these kinds of necklaces and bracelate using knitting spool.

To make these, a lots of beads and long wire are needed, however, you don't have to use expensive beads at all. I just used the beads that I was thinking to give away to OP shops, as indivicual beads didn't look good enough for my work projects. I still have lots of glass beads like these and look forward to making more of these kinds of jewellery.


私も茶道の先生もハンドメイドが好きです。そこで2週間ほど前に茶道とは別で一緒に手芸をしました。その時に、リリアンを使ったネックレスやブレスレットの作り方を先生に教えてもらいました。

これらを作るのに、かなりの量のビーズとワイヤが必要なのですが、高価なビーズを使う必要はまったくありません。私はOPショップにあげようかと思ってたビーズを使いました。こうして編みこんだアクセサリーにすると素敵に見えますが、個々のビーズはどちらかというと安っぽく見えてしまうガラスビーズたち。こんなビーズの在庫がまだたくさんあるので、もっと色んなビーズでアクセサリーを作るのが楽しみ。