5/27/2012

Bushwalking at Dularcha National Park





These photos were taken last Sunday.
It was my first bush walking since I got pregnant. I was finally energetic enough to go out for a day.

We took a train to Mooloolah (not far from Glass House Mountains) , then walked about 3 hours.
This park is famous for a historic railway tunnel(top photo), which was built in 1891. The walk wasn't so scenic and it was more like an exercise track (lots of steep climbs)

I was very tired after the walk but it was nice to be out of Brisbane and get some fresh air.


先週の日曜日に撮った写真です。
妊娠して以来初のブッシュウォーキング。最近ようやく遠出する元気が出てきました。

今回行ったのは、とってもマイナーな国立公園。電車でMooloolahという駅に行き(Glass House Mountainsから結構近いとこです)、そこから3時間ほど歩きました。
この国立公園の見どころは、1981年に建てられた列車用のトンネルです。(写真一番上)
といってもたった100メートル弱の小さなトンネルでした。
いつものウォーキングに比べて、特に景色がいいポイントもなく、どちらかというと運動しにくるのに最適なところでした(急勾配な登り坂が多い)

思っていたよりハードなコースで、歩いた後はかなり疲れたけど、久々にブリスベンを脱出したのが楽しかったし、自然の中で新鮮な空気をたっぷり吸って気分良かったです。電車の旅もなかなか楽しいものでした。(時間はかかるけど車の移動より全然楽)