6/14/2012

Wedding anniversary gift- Framed Ukiyoe prints




We had these Ukiyoe prints we had bought in Kyoto, Japan last December framed for our wedding anniversary gift. Often, framing costs as much as or more than art works, but we like art works properly framed.

I was worried that Ukiyoe prints don't go well with our other interior elements but thanks to the dark brown frame and trimming, they look great and don't stand out. After they were framed, we first realized that they are not actually the same size though... Anyway, we love them.


昨年の12月に京都で購入した浮世絵を結婚記念日の自分たちへのギフトとして額装したものが出来上がってきました。額装の金額が作品の値段と同じかもっと高いとうことがよくあるけれど、それでも気に入った作品は額装するようにしてます。 

浮世絵が私達のアジアンなインテリアに合うかどうか不安だったけど、額とマットの色をこげ茶にしたら、ぐっと落ち着きが出ていい感じになりました。額装されたものを見て、はじめてそれぞれの絵のサイズが若干違うことに気付いたけど。。。でも気に入ってます。

ちなみに左上の浮世絵は私の実家のある豊橋(吉田)で、右下はこれも実家の近くの汐見坂です。現在は私の通った中学がお城の右横にあります。汐見坂は愛知と静岡の境にあって、子供のころからよくその海辺を訪れていたので懐かしくて選びました。左下は旦那さんが気に入って選んだもの。日本初来日から3年を過ごした新潟を思い出させるらしいから。右上の1枚は芸者さんや浅草寺が描かれていていかにも日本チックなとこが気に入ったから選びました。