9/02/2012

Glass House Mountains, Trachyte circuit


 ↑↓View from the lookout


Unusual looking tree

 ↑↓Wild flowers

 
View from Lookout cafe (near Glass House Mountains Lookout )


It has been almost 3 months since I did bush walking last time.
As we didn't have any plan this weekend and knew that weather was going to be perfect, we decided to go to Glass House Mountains.

We have been to Glass House Mountains Lookout couple of times and drove passed this area many times, but it was the first time to do bush walking.
We walked Trachyte circuit, which is 6km fairly easy walk around Mt. Tibrogargan. It was a pleasant scenic walk and the view from the lookout was fantastic.


約3ヶ月ぶりにブッシュウォーキングしてきました。
今週は特に予定も入っておらず、前もって天気が快晴なのが分かっていたので、Glass House Mountainsに行ってみることにしました。

Glass House Mountainsのメインの展望台には2度ほど行ったことがあるし(車で行けるところ)、このエリアは何度も車で通りかかっているけれど、実際にブッシュウォーキングをするのは初めてです。

今回は、Mt. Tibrogarganのふもとを歩く、Trachyte circuitを歩いてみました。久々のブッシュウォーキングでお腹もだいぶ大きくなって6キロの距離を歩くのは不安だったけれど、比較的平坦だったし、ゆっくり歩いたので想像以上に楽でした。緑の中を気分よく歩けるコースで、展望台からは絶景が望めます。距離も短いし、勾配もゆるやかなので、ちょっと自然を味わいたい人や家族連れなどにもおすすめなウォーキングトラックです。

やっぱりブッシュウォーキング楽しいです。気分がとてもリフレッシュされました。
今度行けるのは当分先かな~。赤ちゃん背負ってでも歩きに行きたいけど。。。