11/05/2011

Koji making lesson and pot luck lunch




My friend kindly showed us how to make koji.
Once I master how to make koji, I can make my own miso. That would be fantastic.

I loved the dishes everyone made including miso soup using home-made miso. They are all healthy and tasty.

I made roasted sweet potates and potato cakes. I finally had a chance to use this stylish mini jubako(tiered food boxes)


友達が親切にも麹作り教室をご自宅で開いてくれました。手作りのものがたくさんある素敵なお家でした。
麹の作り方を覚えたら、次は味噌を自分で作れます。なんてすばらしい!

みなさんが作ってきた料理、全部ヘルシーでおいしかったです。お手製の味噌を使った味噌汁も。

私はクミンを隠し味に使ったさつまいものローストしたものと、じゃがいものおやき風なものを作りました。やっと日本から持ってきた小さなお重を使う機会ができました。