10/19/2011

Camping weekend at North Stradbroke island




Last weekend, we camped at North Stradbroke island with meet up members.
Weather forecast really worried us, but it turned out be mostly fine, only a few showers.

I really liked the island; isolated, not very commercilized and less people.
This is the kind of beach holiday I have been looking for. Only 30min ferry ride, too!
Both Gold Coast and Sunshine Coast are too commercialized for me.

It is also great place to spot whales, dolphines, turtles and more!!
We were able to see so many of them from the beaches and hills.

I found it camping with 20 others is bit tiring and overwhelming.
I think I would like to come back here with just two of us or smaller group of people.

It was wonderful holiday overall except the fact that I left my digital camera there and still haven't found it.
I had wanted to buy a new camera before I lost it, but it is shocking... lot all the photos I took.
These are the photos taken by my husband.


週末にNorth Stradbroke Islandへ行き、ウォーキンググループのメンバー達とキャンプしてきました。
天気予報では最悪な週末になりそうだったけど、数回のにわか雨以外はほとんど晴れました。

この島、かなり気に入りました。あまり開発の手が入ってなく、人も少なく自然のまま。
非日常にひたれる、こんなビーチホリデーを求めてました!しかもフェリーで30分の近さ。
ゴールドコーストもサンシャインコーストも私には商業化されすぎている。

クジラ、イルカ、カメなどを観察するのにも良いスポットです。
ビーチや丘から、かなりの数のクジラやイルカを見れました♪

20人もの人とキャンプするのって結構疲れました。2泊だったからかな。
今度は二人か、少ない人数で来たいな。

全体的にはワンダフルなホリデーだったけど、最後に致命的な失敗。
デジカメ忘れてきたーーー。気づいたのはフェリーに乗ってから。警察に届出したけどまだ連絡なし。ちょうど新しいカメラ欲しいと思ってたとこなんだけど、なくなるのはやっぱりショック。撮った写真も見れないし。ちなみにブログの写真は旦那さんの撮ったもの。