4/22/2011

Homemade cinnamon ice cream


I have just bought a hand mixer for the first time in my life. (from op shop...)
I am not a baker. I don't like whipped cream or meringue.
But I decided to make homemade ice cream to use up the left over fresh cream I had used for cooking.
The recipe I refered only used cream, eggs, and sugar. Well, I didn't know ice cream is such unhelthy stuff!
It tasted good, but it was slightly too sweet for me.

ハンドミキサーを自分の人生で初めて購入しました。中古ですが。
そして自家製アイスクリームを作ってみました。
私が参考にしたレシピは生クリーム、卵、砂糖しか材料に使ってないんです。
アイスクリームってなんて健康に悪い食べ物なんだ!って改めて気づきました。
おいしかったけど、若干甘すぎかな。